utorok 18. júna 2013

Knihy z knihovny

  Přiznám se; nestíhám. Obdivuji ty, jenž dokáží prolouskat i deset knih měsíčně. To je pro mě něco nemožného, doopravdy. Nedokážu si to ani představit.
  Chápu, že když člověk čte knihy podobné Upířím deníkům, které nemají zrovna největší písmo a počet stran, konto na konci měsíce je vyšší než u toho, co čte sérii Píseň ohně a ledu, nebo třeba Odkaz Dračích jezdců.
  Čtu prostě pomalu a nikam nespěchám. Užívám si každého slova. Někdy se mi podaří přečíst celou knihu během jednoho, či dvou dnů a jindy mi to trvá zase třeba týden. Do ničeho se násilně nenutím. Proč taky, že. V ničem mezi sebou nesoutěžíme - ani v tom, kdo si koupí více knih.
  Když už jsem u kupování knih, někdy mi začíná rozum stát na místě. Další věc, které nerozumím. Jak si někdo může opakovaně kupovat hromady knih (15-20), když ví, že to nemá šanci přečíst? Recenzní výtisky, rozečtené knihy, jiné knihy v čekárně... Polička sice vypadá pěkně a přeplněně, přičemž budí dojem, že v domě bydlí naprostý knihomol, ale zamyslete se - není to zbytečné? Povinností čtenáře není přijít domů s plnou taškou nepotřebných svazků, a poté je všem ukazovat. Něco jiného samozřejmě je, když jsou knihy v naprosto ojedinělé slevě.
  Kam jsem se to zase dostal...

                                                                                                                                                                      

  Tento příspěvek má být o tom, jak jsem na tom s knihovnou. Dopadlo to tak, jak jsem předpokládal. Do knihovny již téměř nechodím. Na čtení toho mám dost i tak.
  Chodím tam sice každý měsíc, ale jen tak ze zvědavosti. No, pokaždé si i něco vypůjčím, ale většinou to dopadne tak, že se dostanu tak k jedné z pěti. Staré časy jsou asi nadobro pryč. Nyní mám raději, když je kniha v mém vlastnictví - to je ale pochopitelné.
  To vše mi navíc připomíná, že bych se tam měl opět zastavit. Nepochybně musím zaplatit nějaký poplatek, ehm.
  Nicméně, dvě knihy, které jsem si přinesl domů, jsem se rozhodl přečíst. Snad to všechno nějak stihnu. Když ne, tak se nedá nic dělat. Svět se nezboří.
  Jaké dva tituly mám tedy na mysli?


Název: Dračí koruna (The Dragon Crown)
Autor: Richard A. Knaak
Počet stran: 255
Žánr: fantasy


Anotace
 Syn neblaze proslulého Zlatého draka, mladý Kyl, má být korunován dračím císařem, vládcem dračích království. Má však trůn dostat právě on? Neboť někteří draci jsou moudří a dobří, ale jiné přivádí jejich vlastní magie k šílenství. A někteří se už rodí zlí, vražední a krvelační. Ke kterým z nich patří Kyl?








Název: Havran krvavé oko (Raven Blood Eye)
Autor: Giles Kristian
Počet stran: 311
Žánr: historicky román, dobrodružný


Anotace
Příběh o chlapci Osrikovi se odehrává na počátku devátého století. Osric, nalezený za záhadných okolností v blízkosti malé vesnice na jihoanglickém pobřeží, žije dva roky u němého tesaře a řezbáře, který se ho ujal, když ho ostatní vesničané chtěli kvůli jeho krvavému oku vyobcovat. Pak ale přistanou u pobřeží dvě vikinské lodě s norskými posádkami a Osric je svědkem toho, jak Norové vesnici vypálí a její muže povraždí. Osrika však ušetří, neboť vůdce Norů Sigurd Šťastný věří, že mu chlapce poslaly samy norny, pohanské sudičky, a bere Osrika na další plavbu s sebou. Osric se tak dostává do světa pohanských Norů a začíná ho přitahovat jejich touha po dobrodružných výpravách. Brzy se také osvědčí jako rozený bojovník a mezi ním a Sigurdem se vytváří pevné pouto.
Svět Norů je však krutý a mladý bojovník se mu musí přizpůsobit. Když se později jeho noví druhové ocitnou po zradě wessexského ealdormana Ealdreda v ohrožení, zvolí si Osric, nyní již Havran, krvavou a nebezpečnou cestu a vydává se hluboko do nepřátelské země, aby se zmocnil evangeliáře svatého Jeronýma, který má ve svém vlastnictví mercijský král Coenwulf. Na této výpravě však nenachází pouze tuto vzácnou svatou knihu, ale také anglickou dívku Cynethryth, do níž se zamiluje. Zároveň se však dočká zrady od proradných mužů, z nichž některé považoval za své druhy…

                                                                                                                                                                       

  Na obě knihy se hrozně těším. Od pana Knaaka jsem si chtěl vždy něco přečíst a nyní mám možnost. Pokud navíc vím, v knihovně od něj máme jen tento titul.
  A Havran? Ten vypadá opravdu zajímavě. Anotace je prostě božská a obálka také nezůstává pozadu.

  Pokud někdo z Vás tyto knihy četl, budu rád, když mi níže napíšete, jaký ve Vás budily dojem a jestli se mám na co těšit!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára