nedeľa 10. februára 2013

Upíří deníky 04x13 - V divočině

  Hádám, že je pro knižní blogy trochu netradiční, zabývat se seriálem. Bavíme se tady ale o Upířích denících, takže jsem se rozhodl pro jednou udělat výjimku. Někteří z Vás doufám tento příspěvek ocení a po přečtení napíší i svůj vlastní názor. Pro informaci, jedná se zatím o poslední odvysílaný díl.
  Vše tentokrát začíná titulkem Před jedním rokem. Na scéně se objevuje doktor Shane, jenž běží drsnou zalesněnou krajinou. Ukáže se, že v okolí není sám, jelikož se obraz střídá s taktéž běžící neznámou osobou (divoký vzhled, dlouhé vlasy, snědší pleť). Do kontaktu s ní však nepřichází. Namísto toho se zastavuje a hledí na mohutný skalní útvar. Vypadá nadšeně a ihned nachází otvor.
  V jeskyni vládne absolutní tma, proto vytahuje baterku. S pátravým pohledem míří světelným pruhem do všech koutů a stran. Pomalým a ostražitým krokem kráčí hlouběji a hlouběji do jeskynních prostor.  Po několika (televizních) vteřinách s vítězným pohledem zvolňuje krok. Pouhý metr od jeho těla se nachází obří prohlubeň, jenž se podobá studni.
   Touto scénou končí část pohledu do minulosti. V průběhu dílu bude doktor Shane na tento moment ještě několikrát vzpomínat. Divák se např. dozvídá, jak se dozvěděl o Silasovi, jak zemřela jeho manželka a co je vůbec zač, za jakým účelem vše podstupuje a třeba i to, co celá skupina na ostrově, složená z Rebeky, Stefana, Eleny, Damona, Bonnie, Jeremyho a již zmiňovaného Shanea, dělá.



 
 
   Chtěl bych napsat, že mě ani tento díl nezklamal. Režiséři tohoto seriálu jsou neuvěřitelně nadaní a celou tuhle myšlenku, převzatou z knihy, dokázali naprosto bezchybně zpracovat. Diváka doslova zahrnují novými nápady. Děj je celou dobu napjatý a nenechá Vás ani chvíli odpočinout. Navíc, výběr herců snad nemohl být přesnější. Nejvíce jsem asi rád za Iana, respektive herce Damona. Před tím, než jsem se na samotný seriál začal dívat, byl jsem plný obav. Ty ale s prvními díly ihned ustoupily.

  Každý asi přizná, že začátek první série nebyl nijak oslňující. Postupně však vše gradovalo a přicházelo mnoho nových postav. Děj se začínal zamotávat a zamotávat, což ve mně vyvolávalo napjetí a mnoho očekávání. Byl jsem do seriálů tak zblázněný, že jsem si díly stahoval do svého mobilního telefonu a v noci pod peřinou si je přehrával.
  Ehm, to by bylo, ale co se dále dělo v tomto díle? Poprvé za velmi dlouhou dobu, se děj odehrával mimo tradiční Fell´s Church, což můžete vidět i na přiložených fotkách. Ostrov byl neobydlený a byl pokryt velmi drsným terénem. Také skýtal mnoho nastražených pastí.
  Co tam vlastně všichni pohledávali? Na konci minulého dílu se plně rozšířilo Jeremyho tetování a Klaus byl uzavřen do bariéry uprostřed domu Gilbertových. Nic tak nikomu nebránilo vydat se pátrat po léku. Do čela skupiny se postavil samotný doktor Shane, jelikož jako jediný znal přesnou polohu a sloužil tedy jako "kompas". Když již jsem u těch funkcí členů skupiny, uvedu i ty další. Rebekah společně se Stefanem vlastnili potřebný kámen k obřadu, Bonnie sloužila jako aktivace otevření hrobky, Jeremy nosil na svém těle šifru v podobě tetování, Damon (jak tvrdila Rebekah) byl nositelem pěkného zadku a Elena... ta bohužel ve skupině byla naprosto zbytečná.
  Není překvapením, že cesta k léku neprobíhala podle plánu. Jeremy byl unesen z vlastního stanu. To zapříčinilo, že se ho ostatní pokusili jít hledat. Přesněji Elena, Stefan a Rebekah. Během jejich pátrání, které skončilo neúspěchem, se nic zajímavého neodehrálo. Jen mezi dvěma dívkami byla situace poněkud lehce napjatá. Zbývající tři členové se rozhodli zůstat v táboře. Bonnie použila lokální kouzlo, opustila Damona a Shanea a vydala se za Jeremym. Damon, jenž podezříval od začátku samé výpravy doktora, začal jednat. Zatáhl jej do staré chaty a mučivým způsobem z něj vytáhl další podrobnosti o jeho skrytém plánu. Nakonec Damon ztratil nervy a chtěl doktorovi zlomit vaz. V tom však přiběhla Elena a čin překazila.
  Ke konci seriálu Rebekah zjistila, že kámen z jejich batohu byl ukraden. V táboře nikdo jiný, kromě Stefana a Eleny již nebyl, takže je podezřívala jako první. Ti se obhájili a společně se shodli na tom, že kámen ukradl Shane.
  Jak se ukázalo, vše bylo výsledkem plánu. Na úplném konci dílu se sešli Bonnie, Shane a Jeremy s nějakým komplicem od doktora, jenž jak se ukázalo, byl čarodějem. Shane měl ze všeho radost - plán mu vyšel a měl vše co potřeboval; kámen, čarodějnici a lovce.
  Jak to tak bývá, v poslední scéně se udála ještě jedna podstatná věc. Nic netušící kráčející Damon byl střelen šípem. To by nebyl žádný problém, kdyby na něj vzápětí nevyskočil člen Pětky, tedy další lovec a nezlomil mu vaz.

  Jsem strašně napjatý a nehorázně se těším na další díl, jenž bude přeložen příští pátek.

6 komentárov:

  1. Mně se ten díl také líbil, akorát z Eleny už jsem byla úplně na nervy a myslela jsem, že jí asi jednu vrazím. :D Atticus mě děsí, připadá mi trochu psychicky labilní. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Souhlasím s tebou - ve všem. :D
    Mimo to se mi stále více a více začíná líbit SteBekah. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je to asi minuta, co jsem se ten díl dokoukala. Miluju TVD a tak nemůžu jinak, než pět na tenhle díl chválu. Ale nezaujatě - byl vážně skvělý. A jsem hrozně ráda za úžasnou Klaroline scénu, protože mám hrozně ráda Klause a vůbec tenhle rádoby pár, a protože u "Já vím, že jsi do mě zamilovaný" jsem měla co dělat, abych se nerozbrečela. Vážně doufám, že Klaus neumře...

    (Skřítek | http://nocni-skritek.blog.cz/)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, scéna byla skvělá - bylo pěkné vidět Klausovu tvář, když mu Caroline takhle vysvětlila situaci. :)
      Navíc, hodí se k ní více, než Tyler - ten mi není vůbec sympatický.

      Odstrániť
    2. Já Tylera taky nemám moc ráda. Pořád musím myslet na to, jak se choval v první sérii... A ani teď chováním zrovna neexceluje.
      Hrozně se mi líbilo, jak Klaus dělal, že je mu jedno, jestli Caroline zemře, a když to pak vypadalo, že už jí zbývá jen posledních pár vteřin, byla vidět ta změna v jeho obličeji a zoufalé "Caroline!". Kvůli takovýmhle scénám mám tenhle seriál vážně ráda. :)

      Odstrániť
    3. Byl to doopravdy "epický" moment. :)

      Odstrániť